Atatürk`ün Milliyetçiliği-İnsaniyetçiliği
Atatürk, yeni Türkiye’ye millî bir yapı kazandırmağa çalıştığı, hem iç, hem
dış politikada milliyetçilik çizgisinde hareket ettiği halde, bunu aşırılığa
götürmedi. 1920’lerden itibaren İtalya, 1930’lardan sonra da Almanya
örneklerinde görüldüğü gibi, bazı ülkeler milliyetçiliği ırkçı bir yöne
sürükledikleri halde, Atatürk bu akımın dışında kalmış, hatta karşısında
olmuştur.
Çünkü Atatürk, milliyetçiliğinin yanısıra, insaniyetçi değerlere sahipti.
Atatürk, dünya toplumunu tek bir aile ve bütün milletleri birbirleriyle akraba
gibi görüp, herhangi bir ülkenin sorunlarını, bütün insanlığın sorunu gibi
değerlendirilmesi gerektiği inancıyla hareket etmiştir.
Ekim 1931’de Ankara’da yapılan Balkan Konferansı’na katılan delegelere
Atatürk şunları söylüyordu:
“İnsanları mesut edeceğim diye onları birbirine boğazlatmak gayr-ı insanî ve
son derece teessüfe şayan bir sistemdir, insanları mesut edecek yegâne vasıta,
onları birbirlerine yaklaştırarak, onlara birbirlerini sevdirecek, karşılıklı maddî
ve manevî ihtiyaçlarını temine yarayan hareket ve enerjidir. Cihan sulhu
içinde beşeriyetin hakikî saadeti, ancak bu yüksek ideal yolcularının çoğalması
ve muvaffak olmasıyla mümkün olacaktır…”
Atatürk, bir ziyaret için Ankara’da bulunan Romanya Dışişleri Bakanı
Antonescu’ya da 17 Mart 1937’de şöyle diyordu:
“insan mensup olduğu milletin varlığını ve saadetini düşündüğü kadar, bütün
cihan milletlerinin huzur ve refahını düşünmeli ve kendi milletinin saadetine
ne kadar kıymet veriyorsa bütün dünya milletlerinin saadetine hadim olmağa
elinden geldiği kadar çalışmalıdır. …Çünkü dünya milletlerinin saadetine
çalışmak, diğer bir yoldan kendi huzur ve saadetini temine çalışmak demektir.
Dünyada ve dünya milletleri arasında sükûn, vuzuh ve iyi geçim olmazsa,
bir millet kendi kendisi için ne yaparsa yapsın huzurdan mahrumdur… En
uzakta zannettiğimiz bir hadisenin, bize bir gün temas etmeyeceğini
bilemeyiz. Bunun için beşeriyetin hepsini bir vücut ve her milleti bunun bir
uzvu addetmek icap eder. Bir vücudun parmağının ucundaki acıdan diğer
bütün aza müteessir olur.”
“Yurtta Sulh Cihanda Sulh” İlkesi
Atatürk’ün, “Yurtta Sulh, Cihanda Sulh” ilkesi, barışa verdiği değerin
ifadesidir. Atatürk, içeride de dışarıda da barışın korumasını temel amaç
almıştı.
Bu anlayış, “her ne pahasına olursa olsun barış” demek değildi. Kurtuluş
Savaşı sırasında görüldüğü gibi Atatürk, ancak Türkiye’nin temel
hedeflerine ulaşıldığında, yani hakları kabul edildiğinde barışa razı olacağını
ortaya koymuştu.
Atatürk, dünyada gerçek barışın kurulmasından yanaydı. Yani, savaşların
nedenleri üzerinde durarak, bunları ortadan kaldırmadan gerçek barışa
ulaşılamayacağının bilincindeydi.
Atatürk derki: Karşı saldırı ihtimalini düşünmeden ve ona karşı güvenilir bir
tedbir bulmadan saldırıya geçenlerin sonu, yenilmek, bozguna uğramak ve yok
olmaktır.http://vatanturk.blogspot.com
Mustafa Kemal Atatürk
Asla şüphem yoktur ki, Türklüğün unutulmuş büyük medeni vasfı ve medeni kabiliyeti, Ati’nin yüksek medeniyet ufkunda bir güneş gibi doğacaktır.
Türk Birliği’nin bir gün hakikat olacağına inancım vardır. Ben görmesem bile gözlerimi dünyaya onun rüyaları içinde kapatacağım. Türk Birliğine inanıyorum. Yarının tarihi, yeni fasıllarını Türk Birliği ile açacak, dünya sükûnunu bu fasıllar içinde bulacaktır. Türklüğün varlığı bu köhne âleme yeni ufuklar açacak, güneş ne demek, ufuk ne demek o zaman görülecek.
.
Türk Birliği’nin bir gün hakikat olacağına inancım vardır. Ben görmesem bile gözlerimi dünyaya onun rüyaları içinde kapatacağım. Türk Birliğine inanıyorum. Yarının tarihi, yeni fasıllarını Türk Birliği ile açacak, dünya sükûnunu bu fasıllar içinde bulacaktır. Türklüğün varlığı bu köhne âleme yeni ufuklar açacak, güneş ne demek, ufuk ne demek o zaman görülecek.
.
"Bayrak bir milletin bağımsızlık alâmetidir"
Sayfalar
Milletlerin tarihinde bazı devirler vardır ki, muayyen maksatlara erişebilmek için maddî ve mânevî ne kadar kuvvet varsa hepsini bir araya toplamak ve aynı istikamete yöneltmek lâzım gelir. Yakın senelerde milletimiz, böyle bir toplanma ve birleşme hareketinin mühim neticelerini kavramıştır. Memleketin ve inkılâbın, içeriden ve dışarıdan gelebilecek tehlikelere karşı korunması için, bütün milliyetçi ve cumhuriyetçi kuvvetlerin bir yerde toplanması lâzımdır. Aynı cinsten olan kuvvetler, müşterek gaye yolunda birleşmelidir.
1931 Atatürk
.
Mustafa Kemal
Atatürk diyor ki!
AHLAK
Tehdide dayanan ahlak, bir erdemlilik olmadığından başka, güvenilmeye de layık değildir. Birtakım kuşbeyinli kimselere kendinizi beğendirmek hevesine düşmeyiniz; bunun hiçbir kıymeti ve önemi yoktur. Bir milletin ahlak değeri, o milletin yükselmesini sağlar. Bir millet, zenginliğiyle değil, ahlak değeriyle ölçülür. Saygısızlığın, saldırının küçüğü, büyüğü yoktur. Samimiyetin lisanı yoktur. Samimiyet sözlerle açıklanamaz. O, gözlerden ve tavırlardan anlaşılır. Medeniyetin esası, ilerlemesi ve kuvvetin temeli, aile hayatındadır. Bu hayattaki fenalık mutlaka toplumsal, ekonomik ve politik beceriksizliği doğurur. Bir millette, özellikle bir milletin iş başında bulunan yöneticilerinde özel istek ve çıkar duygusu, vatanın yüce görevlerinin gerektirdiği duygulardan üstün olursa, memleketin yıkılıp kaybolması kaçınılmaz bir sondur.
.
.
.
.
.
TÜRK
Yüce Tanrı (Benim bir ordum vardır, ona TÜRK adını verdim; onları doğuda yerleştirdim; bir ulusa kızarsam, Türk'leri o ulus üzerine musallat kılarım) diyor. İşte bu, Türkler icin bütün insanlara karşı bir üstünlüktür. Çünkü, Tanrı onlara ad vermeyi kendi üzerine almıştır. Onları yeryüzünün en yüksek yerinde, havası en temiz ülkelerinde yerlestirmiş ve onlara "KENDİ ORDUM" demiştir.
(Divan-ı Lügat-it-Türk'ten derlemeler kıtabından)
Hz. Muhammed: Milliyet duygusu ilahidir.
(Divan-ı Lügat-it-Türk'ten derlemeler kıtabından)
Hz. Muhammed: Milliyet duygusu ilahidir.
Dikkatle Okuyalım!
Milletlerin tarihinde bazı devirler vardır ki, muayyen maksatlara erişebilmek için maddî ve mânevî ne kadar kuvvet varsa hepsini bir araya toplamak ve aynı istikamete yöneltmek lâzım gelir. Yakın senelerde milletimiz, böyle bir toplanma ve birleşme hareketinin mühim neticelerini kavramıştır. Memleketin ve inkılâbın, içeriden ve dışarıdan gelebilecek tehlikelere karşı korunması için, bütün milliyetçi ve cumhuriyetçi kuvvetlerin bir yerde toplanması lâzımdır. Aynı cinsten olan kuvvetler, müşterek gaye yolunda birleşmelidir. 1931 Atatürk
Kerbela 16 Türk Devletleri Ekran Koruyucu Sultan III. Selim Sultan Abdülmecid II TÜRK-İNGİLİZ-VE IRAK İLİŞKİLERİ Siyaset ve Devlet İdaresi Mustafa Kemal Atatürk: Türkiye’de Demokrasi Elmalı Tefsiri TÜRK ORDUSU VE TÜRK ASKERİ MİLLİ SAVUNMA ve EMNİYET RSS Feed Sultan II. Mustafa Atatürk’ün Milli Birlik ve Beraberlik Konusundaki Görüşleri Sultan VI. Mehmed Vahdettin Laiklik ve Din Sultan V. Murad ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE (ÇAĞDAŞLAŞMA) Barnabas incili Sultan V. Mehmed Reşad Türk nedir? (Atatürk'ün verdiği cevap) ATATÜRK'ÜN .. Sultan Abdülaziz Han ATATÜRK BİZİMLE HUKUK DEVRİMİ VE ADALET ANLAYIŞI Atatürk'ün Anıları MILLI MÜCADELE YILLARI Sultan IV. Mehmed Atatürk’ün Din Anlayışı Hatay’ın Türkiye’ye Katılmasına Suriye’nin Tepkisi Radyo dinle Atatürk "Türk Dili" Sesli Kuran Sultan III. Mehmed ATATÜRK`ÜN VASİYETNAMESİ KONUŞMALARI Sultan I. Mahmud Gerçek değerler tarih Sultan IV. Murad Sultan II. Mahmud Hz.Muhammed Sultan I. Murad Han Yavuz Sultan Selim Han Sultan Orhan Gazi Sultan III. Osman önizleme Cumhuriyet YILLARI Glaubenslicht REFORMLAR ve ATILIMLAR Atatürk`ün Soyu Destan Sultan II. Osman ASKER ATATÜRK Torajiro Yamada Mustafa Kemal Tokyo Camisi ATATÜRK`ün Hay. ve Hz. Muhammed'in mezarı için ver.. iMAM ALi Fatih Sultan Mehmed Han Sultan I. Abdülhamid İngiliz Casusu Nutuk Atatürk’ün“Bursa Nutku” Sultan Osman Gazi Sultan I. Ahmed Sultan II. Süleyman St.Margrethen Türk Okul Aile Birliği Sevr’i Bilmek Lozan’ı Anlamak Sultan II. Ahmed Türkçe Kuran Sultan Yıldırım Beyezid Han Atatürk `DİN VE İSLÂM DİNİ` Milli Mücedele'de Türk Çocukları ve Bir Destan ATATÜRK ilkeleri Sultan İbrahim Atatürk Kronolojisi Lozan Antlaşması Sultan III. Ahmed HOCALI KATLİAMI Xocalı soyqırımı 26 Şubat 1992 Sultan Mehmed Çelebi Han Göktürk DÜNYA LIDERLERININ SÖYLEDIKLERI ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ ve BAĞIMSIZLIK - Avrupa .. MUSUL KRONOLOJİSİ (1918-1926) Türkiye'de Hak ve Eşitlik Milli Birlik ve Beraberlik .. (Bölücülük) İstiklâl Marşı Atatürk'e Mektuplar Osmanlı İmparatorluğu Tarih Sultan II. Murad Han Atatürk`ün Sözleri Musul Sorunu ve Türkiye İngiltere-Irak İlişkileri Atatürk'ün Almanya Gezisi Atatürk'ün vefatı ve o zamanki gazete haberi WikiLeaks, Atatürk ve Ingiliz gizli belgeleri Türkiye'ye Karşı Faaliyetler .. Atatürk - Mu Kıtası ve özdeyişler Milli kültür ATATÜRK DEVRIMLERI Sultan III. Murad Han Sultan II. Selim Han Sultan IV. Mustafa